Konsultanci rynku nieruchomości

PL / EN
Jak wybrać nieruchomość pod biuro?

Biuro firmowe będzie jednym z najważniejszych miejsc w naszej firmie, gdzie będziemy przyjmować klientów i pracować. Z tego powodu należy dobrze przemyśleć gdzie powinno znajdować się nasze biuro i jakie cechy powinno ono posiadać. Jak wybrać odpowiednią nieruchomość pod biuro i na co zwrócić uwagę przed zakupem?

Lokalizacja nieruchomości

Zakup nieruchomości przeznaczonej pod biuro jest podobny jak w przypadku zakupu lokalu mieszkalnego dnia osoby prywatnej, tylko należy zwracać uwagę na inne cechy danej nieruchomości. Jednak zarówno w przypadku mieszkania, domu jak i nieruchomości przeznaczonej pod biura najważniejsza jest lokalizacja. Aby lokal jak najlepiej spełniał swoją rolę przestrzeni biurowej należy zwrócić uwagę na powierzchnię lokalu i pewne aspekty wybranej przez nas nieruchomości. W przypadku nieruchomości biurowych jednym z ważnych czynników jest posiadanie parkingu lub miejsca do jego utworzenia. Jest to ważna kwestia, gdyż pracownicy oraz potencjalni klienci pracujący lub odwiedzający biuro naszej firmy muszą mieć miejsce postojowe dla swoich samochodów. Jeśli nieruchomość nie posiada parkingu to najprawdopodobniej nie będzie to dobry wybór na biuro. Jeśli obok nieruchomości jest miejsce na parking to będziemy musieli doliczyć koszty jego powstania do ceny zakupu nieruchomości. Dobrą lokalizacją pod nieruchomość przeznaczoną pod biuro będzie zakup nieruchomości w dzielnicy biurowo-przemysłowej. Jest to bardzo dobre rozwiązanie dla biura przyszłej firmy, gdyż dzięki bliskości siedzib innych firm i instytucji możliwa jest ułatwiona współpraca biznesowa z innymi firmami, co jest ważną cechą dla nieruchomości spełniającej rolę biura naszej firmy.

Stan techniczny i prawny

Oprócz lokalizacji nieruchomości bardzo ważne są kwestie techniczne i prawne nieruchomości, którą chcemy kupić. Do obejrzenia nieruchomości należy zaprosić architekta o dużej wiedzy i doświadczeniu, aby mógł ocenić aktualny stan techniczny nieruchomości, którą chcemy przeznaczyć na biuro naszej firmy. Przed zakupem nieruchomości należy sprawdzić takie kwestie jak obecność grzybów i pleśni, nacieki na ścianach lub zapchana kanalizacja. Jeśli stan techniczny nie odpowiada naszym wymaganiom, to należy obciążyć kosztami napraw obecnego właściciela nieruchomości tudzież zakupić nieruchomość i przeprowadzić remont we własnym zakresie. Czasami przeprowadzenie samodzielnego remontu i zakup nieruchomości taniej jest bardziej opłacalne niż obciążanie kosztami właściciela, aby to określić należy poradzić się rzeczoznawcy. Kolejną kwestią jaką należy sprawdzić podczas zakupu nieruchomości jest jej status prawny. W tym przypadku należy zwrócić uwagę na podobne kwestie jak podczas zakupu mieszkania przez osobę prywatną, dlatego należy mieć odpowiednią wiedzę na ten temat. Należy udać się do urzędu, aby zobaczyć wpis do księgi wieczystej, z której dowiemy się podstawowych informacji o naszej nieruchomości. Przede wszystkim należy sprawdzić, czy nieruchomość nie jest obciążona hipoteką lub inną formą obciążenia. Ponadto należy sprawdzić ilość właścicieli nieruchomości oraz to, czy osoba, która chce nam sprzedać nieruchomość ma wystarczające pełnomocnictwa do sprzedaży nieruchomości. Jeśli wszystkie aspekty prawne są prawidłowe to możemy przystępować do zakupu nieruchomości, która będzie nam służyła za biuro.

Wyślij wiadomość